Options
Bleichenbacher, Lukas
Study Abroad for Multilingualism (SAM).
2021, Heinzmann, Sybille, Hilbe, Robert, Bleichenbacher, Lukas, Ehrsam, Kristina
Austausch auf der obligatorischen Volksschule – Grundlagenreferat zuhanden der Pädagogischen Hochschulen
2015, Egli Cuenat, Mirjam, Schallhart, Nicole, Bleichenbacher, Lukas
Partizipative Forschung und Entwicklung für die Mehrsprachigkeitsdidaktik im Fremdsprachenunterricht
2024-02, Bleichenbacher, Lukas
Studying Abroad During the Outbreak of the COVID-19 Pandemic: Two Case Studies
2022, Heinzmann, Sybille, Ehrsam, Kristina, Hilbe, Robert, Bleichenbacher, Lukas
This contribution discusses two case studies that illustrate the experiences of mobility students who were studying abroad during the first outbreak of COVID - 19. The case studies have emerged from a larger longitudinal, mixed - method study, which included a n interview study with six international students planned for spring 2020. Due to the COVID - 19 pandemic, all participants had to terminate their stay early. Hence, the original interview study was adapted to focus on the impact of COVID - 19 on students' soc ial contacts, linguistic practices , and emotional well - being in these exceptional circumstances. In the present contribution, we understand study abroad as a rite of passage, an important time in the life of young adults, and we draw on insights from previ ous research on educational travels with transformative potential to make sense of the students' differing reactions to their early return
Challenges and opportunities in implementing a multilingual teacher education curriculum: A focus on the educators' experiences
2022, Bleichenbacher, Lukas, Schröder-Sura, Anna, De Zanet, Mara
Fachstelle für sprachliche Professionalisierung von Lehrpersonen
2024-04, Bleichenbacher, Lukas
Mehrsprachigkeitsdidaktik als Chance fu?r die zweite schulische Fremdsprache Französisch: Erkenntnisse aus dem Ostschweizer MICS-Teilprojekt
2018, Bleichenbacher, Lukas, Hunkeler, Reto, Schallhart, Nicole
Partizipation für Mehrsprachigkeitsdidaktik im Fremdsprachenunterricht auf der Sekundarstufe
2024-09, Bleichenbacher, Lukas, Hug, Alsu
Frühenglisch und früher Fremdsprachenunterricht: Konzepte, Resultate, Perspektiven für Immersion an der Mittelschule
2015, Bleichenbacher, Lukas