Options
Hilbe, Robert
Oral Proficiency Gains of Study Abroad Students Before and During the COVID-19 Pandemic
2022, Heinzmann, Sybille, Hilbe, Robert, Ehrsam, Kristina, Bleichenbacher, Lukas, Heinzmann, Sybille, Hilbe, Robert, Ehrsam, Kristina, Bleichenbacher, Lukas
Returning to a new normal: Social and mental adaptation of study abroad returnees during the first wave of the COVID-19 pandemic
2023, Heinzmann, Sybille, Hilbe, Robert, Bleichenbacher, Lukas, Ehrsam, Kristina, Heinzmann, Sybille, Hilbe, Robert, Bleichenbacher, Lukas, Ehrsam, Kristina
Development of productive language skills through language exchange in primary schools in Switzerland: An exploratory intervention study
2022, Heinzmann, Sybille, Paul, Seraina, Hilbe, Robert, Schallhart, Nicole, Egli Cuenat, Mirjam
Das Bildungssystem sollte Träume geben (Interview)
2020-08-29, Hilbe, Robert, Risch, Simon
Studying Abroad During the Outbreak of the COVID-19 Pandemic: Two Case Studies
2022, Heinzmann, Sybille, Ehrsam, Kristina, Hilbe, Robert, Bleichenbacher, Lukas
This contribution discusses two case studies that illustrate the experiences of mobility students who were studying abroad during the first outbreak of COVID - 19. The case studies have emerged from a larger longitudinal, mixed - method study, which included a n interview study with six international students planned for spring 2020. Due to the COVID - 19 pandemic, all participants had to terminate their stay early. Hence, the original interview study was adapted to focus on the impact of COVID - 19 on students' soc ial contacts, linguistic practices , and emotional well - being in these exceptional circumstances. In the present contribution, we understand study abroad as a rite of passage, an important time in the life of young adults, and we draw on insights from previ ous research on educational travels with transformative potential to make sense of the students' differing reactions to their early return
Bildungssteuerung durch Lehrpläne? Zur Rekontextualisierung von Lehrplanvorgaben auf der Schulebene
2023, Unger, Valentin, Hochweber, Jan, Wacker, Albrecht, Hilbe, Robert
Study Abroad for Multilingualism (SAM).
2021, Heinzmann, Sybille, Hilbe, Robert, Bleichenbacher, Lukas, Ehrsam, Kristina
Sprachenübergreifende Ausbildung von Sprachenlehrpersonen
2020, Bleichenbacher, Lukas, De Zanet, Mara, Hilbe, Robert, Chesini, Christof
Selbst organisiertes Lernen am Gymnasium: Eine Untersuchung interindividueller Unterschiede bei Schülerinnen und Schülern im Umgang mit der Lernerautonomie
2022, Hilbe, Robert
Selbständige Wissensaneignung und Lernorganisation sind Schlüsselqualifikationen der Informationsgesellschaft. Die Mixed-Methods-Studie untersucht interindividuelle Unterschiede bei Schülerinnen und Schülern im Umgang mit dem selbst organisierten Lernen am Gymnasium. Es werden vier Lernertypen identifiziert, die durch eine inhaltsanalytische Auswertung von Interviews und zwei Fallbeispiele genauer charakterisiert werden. Aus den Ergebnissen werden Empfehlungen für die Gestaltung selbst organisierter Lerneinheiten abgeleitet.
To be or not to be multilingual? Monolingual versus multilingual norms and language practices among study abroad students.
2021, Heinzmann, Sybille, Ehrsam, Kristina, Hilbe, Robert, Bleichenbacher, Lukas
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »