Now showing 1 - 10 of 21
No Thumbnail Available
Publication

Oral Proficiency Gains of Study Abroad Students Before and During the COVID-19 Pandemic

2022, Heinzmann, Sybille, Hilbe, Robert, Ehrsam, Kristina, Bleichenbacher, Lukas, Heinzmann, Sybille, Hilbe, Robert, Ehrsam, Kristina, Bleichenbacher, Lukas

Loading...
Thumbnail Image
Publication

Returning to a new normal: Social and mental adaptation of study abroad returnees during the first wave of the COVID-19 pandemic

2023, Heinzmann, Sybille, Hilbe, Robert, Bleichenbacher, Lukas, Ehrsam, Kristina, Heinzmann, Sybille, Hilbe, Robert, Bleichenbacher, Lukas, Ehrsam, Kristina

Loading...
Thumbnail Image
Publication

Development of productive language skills through language exchange in primary schools in Switzerland: An exploratory intervention study

2022, Heinzmann, Sybille, Paul, Seraina, Hilbe, Robert, Schallhart, Nicole, Egli Cuenat, Mirjam

No Thumbnail Available
Publication

Das Bildungssystem sollte Träume geben (Interview)

2020-08-29, Hilbe, Robert, Risch, Simon

Loading...
Thumbnail Image
Publication

Studying Abroad During the Outbreak of the COVID-19 Pandemic: Two Case Studies

2022, Heinzmann, Sybille, Ehrsam, Kristina, Hilbe, Robert, Bleichenbacher, Lukas

This contribution discusses two case studies that illustrate the experiences of mobility students who were studying abroad during the first outbreak of COVID - 19. The case studies have emerged from a larger longitudinal, mixed - method study, which included a n interview study with six international students planned for spring 2020. Due to the COVID - 19 pandemic, all participants had to terminate their stay early. Hence, the original interview study was adapted to focus on the impact of COVID - 19 on students' soc ial contacts, linguistic practices , and emotional well - being in these exceptional circumstances. In the present contribution, we understand study abroad as a rite of passage, an important time in the life of young adults, and we draw on insights from previ ous research on educational travels with transformative potential to make sense of the students' differing reactions to their early return

No Thumbnail Available
Publication

Bildungssteuerung durch Lehrpläne? Zur Rekontextualisierung von Lehrplanvorgaben auf der Schulebene

2023, Unger, Valentin, Hochweber, Jan, Wacker, Albrecht, Hilbe, Robert

No Thumbnail Available
Publication

Study Abroad for Multilingualism (SAM).

2021, Heinzmann, Sybille, Hilbe, Robert, Bleichenbacher, Lukas, Ehrsam, Kristina

No Thumbnail Available
Publication

Sprachenübergreifende Ausbildung von Sprachenlehrpersonen

2020, Bleichenbacher, Lukas, De Zanet, Mara, Hilbe, Robert, Chesini, Christof

Loading...
Thumbnail Image
Publication

Selbst organisiertes Lernen am Gymnasium: Eine Untersuchung interindividueller Unterschiede bei Schülerinnen und Schülern im Umgang mit der Lernerautonomie

2022, Hilbe, Robert

Selbständige Wissensaneignung und Lernorganisation sind Schlüsselqualifikationen der Informationsgesellschaft. Die Mixed-Methods-Studie untersucht interindividuelle Unterschiede bei Schülerinnen und Schülern im Umgang mit dem selbst organisierten Lernen am Gymnasium. Es werden vier Lernertypen identifiziert, die durch eine inhaltsanalytische Auswertung von Interviews und zwei Fallbeispiele genauer charakterisiert werden. Aus den Ergebnissen werden Empfehlungen für die Gestaltung selbst organisierter Lerneinheiten abgeleitet.

No Thumbnail Available
Publication

To be or not to be multilingual? Monolingual versus multilingual norms and language practices among study abroad students.

2021, Heinzmann, Sybille, Ehrsam, Kristina, Hilbe, Robert, Bleichenbacher, Lukas