Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Project (External)
  4. Partnerschulen für Professionsentwicklung
 
Options

Partnerschulen für Professionsentwicklung

Loading...
Thumbnail Image
Status
Project completed
Alternative Title
Entwicklung professionellen Handelns in der Ausbildung von Lehrpersonen: Interventionsstudie «Partnerschulen für Professionsentwicklung»
Professionalizing Student Teachers in University-School Partnerships: an Interventional Study on Professional Development Schools
Project Web Site
https://www.phsg.ch/de/forschung-entwicklung/projekte/partnerschulen-fuer-professionsentwicklung
Project contact PHSG
forschung@phsg.ch
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/1844
  • Details
Lay Summary
Im Projekt Partnerschulen wird durch die Bildung von Partnerschulen ein Raum kooperativen Lernens geschaffen, in dem Studierende und Lehrpersonen gemeinsam ihr professionelles Handeln weiterentwickeln.
Project contact PHSG
forschung@phsg.ch
Consortium Coordinator
Prorektorat Forschung & Entwicklung 
PHSG project partners (old structure)
PHSG - Institut Professionsforschung & Kompetenzentwicklung
Principal Investigator
Fraefel, Urban
Guldimann, Titus
Investigators
McCombie, Guido
Co-Investigator(s) external
Haunberger, Sigrid
Mejeh, Mathias
Jünger, Sebastian
FunderStartEndAward URL FunderGrant Number FunderFunder Program
Schweizerischer Nationalfonds 
October 1, 2013
September 30, 2016
https://data.snf.ch/grants/grant/150345
100019_150345
Projektförderung
Note on the external funding

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback