Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Eindrucksmanagement: Eine (valide und bedeutsame) Strategie im Dienste des Schulerfolgs?
 
Options

Eindrucksmanagement: Eine (valide und bedeutsame) Strategie im Dienste des Schulerfolgs?

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Conference Paper not in Proceedings
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Biedermann, H., Nagel, A., Forster-Heinzer, S., & Reichenbach, R. (2016, September). Eindrucksmanagement: Eine (valide und bedeutsame) Strategie im Dienste des Schulerfolgs? Beitrag präsentiert auf der 81. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)an der Universität Rostock vom 19.-21. September 2016 zum Thema "Empirisch pädagogische Forschung in inklusiven Zeiten – Professionalisierung, Konzeptualisierung, Systementwicklung", Rostock.
Author(s)
Biedermann, Horst 
Nagel, Arvid
Forster-Heinzer, Sarah
Reichenbach, Roland
PHSG Organisation name
Rektorat 
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
License Condition
All rights reserved
License
https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
Proforis OA-status
metadata only
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/2027
  • Details
Topic PHSG
Pädagogische Psychologie::Lernfördersysteme
Subjects
  • Impressionmanagement

  • Selbstpräsentation

  • So-tun-als-ob

  • erscheinendes und prä...

  • Eindruckssteuerung

Fields of Science and Technology (OECD)
Educational sciences
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Name of the eventStart date of the event
Beitrag, Präsentation
2016
PHSG Organisation name
Rektorat 
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Professionsforschung & Kompetenzentwicklung
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
Access Rights
metadata only (bibliographisch)
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Author(s)

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback