Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Engagement und Beanspruchung von Lehrpersonen in der Phase des Berufseintritts: Eine Erweiterung des JD-R- Modells durch motivationale Orientierungen und Persönlichkeitsmerkmale
 
Options

Engagement und Beanspruchung von Lehrpersonen in der Phase des Berufseintritts: Eine Erweiterung des JD-R- Modells durch motivationale Orientierungen und Persönlichkeitsmerkmale

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Doctoral Thesis
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Affolter, B. (2016). Engagement und Beanspruchung von Lehrpersonen in der Phase des Berufseintritts: Eine Erweiterung des JD-R- Modells durch motivationale Orientierungen und Persönlichkeitsmerkmale (Dissertation). München: TUM School of Education. https://doi.org/10.18747/PHSG-coll3/id/146
Author(s)
Affolter, Benita
DOI
10.18747/PHSG-coll3/id/146
External Link
https://mediatum.ub.tum.de/1303751
PHSG Organisation name
Institut Frühe Bildung 0 bis 8 
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
License Condition
All rights reserved
License
https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
Proforis OA-status
Green OA - published version
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/3078
File(s)
 main article: Volltext.pdf (3.89 MB)
  • Details
Topic PHSG
Frühe Bildung 0 bis 8
Subjects
  • Lehrer

  • Lehrerin

  • Leistungsmotivation

  • Arbeitsverhalten

  • Berufliche Integratio...

  • Betriebliches Einglie...

  • Berufsvorbereitung

Fields of Science and Technology (OECD)
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
PHSG Organisation name
Institut Frühe Bildung 0 bis 8 
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Lehr-Lernforschung
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
Version
Published Version
Access Rights
Open Access
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Author(s)

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback