Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • Statistics
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Dialogische Klassengesprächsführung im Geschichtsunterricht Entwicklung einer fachlichen und transversalen Kompetenz von Lehrpersonen im Rahmen der Interventionsstudie Socrates 2.0 (Dissertation)
 
Options

Dialogische Klassengesprächsführung im Geschichtsunterricht Entwicklung einer fachlichen und transversalen Kompetenz von Lehrpersonen im Rahmen der Interventionsstudie Socrates 2.0 (Dissertation)

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Doctoral Thesis
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Zimmermann, M. (2023). Dialogische Klassengesprächsführung im Geschichtsunterricht Entwicklung einer fachlichen und transversalen Kompetenz von Lehrpersonen im Rahmen der Interventionsstudie Socrates 2.0 (überarbeitete Dissertation; Reihe Geschichtsunterricht erforschen, Band 15). Frankfurt/M: Wochenschau Verlag. https://doi.org/10.46499/1920
Author(s)
Zimmermann, Matthias 
DOI
10.18747/PHSG-coll3/id/1790
External DOI
https://doi.org/10.46499/1920
PHSG Organisation name
Institut Schule und Profession 
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
License Condition
by/4.0/
License
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Proforis OA-status
Gold OA
OA-Acknowledgement
This OA publication was made possible by the Swiss National Science Foundation (SNSF).
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/5088
File(s)
 main article: Volltext.pdf (4.12 MB)
  • Details
Topic PHSG
Schule und Profession
Subjects
  • Dialogische Unterrich...

  • Professionalisierung ...

  • Geschichtsunterricht

  • Interventionsstudie

  • Fallanalysen

Fields of Science and Technology (OECD)
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
PHSG Organisation name
Institut Schule und Profession 
PHSG division (old structure)
PHSG - Studienbereich Erziehungswissenschaften
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
Version
Published Version
Access Rights
Open Access
License Condition
by/4.0/
Rights Holder
Author(s)

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback