Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • Statistics
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Mathematics in Kindergarten: Training or play?
 
Options

Mathematics in Kindergarten: Training or play?

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Conference Paper not in Proceedings
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Rechsteiner, K., Hauser, B., & Vogt, F. (2011, September). Mathematics in Kindergarten: Training or play? Paper presented at the EARLI Exeter Sig-5 Symposium „Maths in Early Childhood“, 03th September 2011, Exeter. https://doi.org/10.18747/PHSG-coll3/id/31
Author(s)
Rechsteiner, Karin 
Hauser, Bernhard
Vogt, Franziska orcid-logo
DOI
10.18747/PHSG-coll3/id/31
PHSG Organisation name
Institut Kulturelle und Ästhetische Bildung 
Institut Frühe Bildung 0 bis 8 
Project(s)
Förderung der Vorläuferfertigkeiten in Schriftsprache und Mathematik im sechsten Lebensjahr 
License Condition
All rights reserved
License
https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
Proforis OA-status
Green OA - published version
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/2983
File(s)
 main article: Volltext.pdf (856.46 KB)
  • Details
Topic PHSG
Kulturelle und Ästhetische Bildung
Frühe Bildung 0 bis 8
Subjects
  • Mathematics in Kinder...

  • numeracy skills

  • play-based training

Fields of Science and Technology (OECD)
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Arts
Name of the event
EARLI Exeter Sig-5 Symposium „Maths in Early Childhood“
PHSG Organisation name
Institut Kulturelle und Ästhetische Bildung 
Institut Frühe Bildung 0 bis 8 
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Lehr-Lernforschung
Project(s)
Förderung der Vorläuferfertigkeiten in Schriftsprache und Mathematik im sechsten Lebensjahr 
Funder
Schweizerischer Nationalfonds 
100014_124485
https://data.snf.ch/grants/grant/124485
Version
Published Version
Access Rights
Open Access
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Author(s)

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback