Options
Lehren aus der Perspektive des Lernens
Loading...
Resource type
Journal Article
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Jeisy, E. (2016). Lehren aus der Perspektive des Lernens. Sportunterricht, 65(5), 138-143. Abgerufen von https://www.sportfachbuch.de/pdf/archiv/sportunterricht/2016/Sportunterricht-Ausgabe-Mai-2016.pdf
Author(s)
PHSG Organisation name
Project(s)
License Condition
All rights reserved
Proforis OA-status
Bronze OA
Topic PHSG
Bewegung, Sport und Gesundheit
Fields of Science and Technology (OECD)
Sport and fitness sciences
Educational sciences
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Abstract
In diesem Beitrag werden zwei verschiedene Lern-Lehr-Modelle vorgestellt. Sie zeigen auf, wie sich Lernwege im
Sportunterricht abwechslungsreich und lernwirksam planen und gestalten lassen. Die Lern-Lehr-Modelle beschreiben
zentrale Lernetappen, die Lernende auf einem problembasierten oder auf einem modellorientierten Lernweg
durchlaufen sollten, um erfolgreich lernen zu können.
The author presents two different teaching and learning models. Thereby he demonstrates how learning in physical
education can be diversified as well as effectively planned and organized. The presented teaching and learning
models contain descriptions of central levels of learning which the learner should achieve during the problem-based
and model-oriented learning process in order to be successful.
Sportunterricht abwechslungsreich und lernwirksam planen und gestalten lassen. Die Lern-Lehr-Modelle beschreiben
zentrale Lernetappen, die Lernende auf einem problembasierten oder auf einem modellorientierten Lernweg
durchlaufen sollten, um erfolgreich lernen zu können.
The author presents two different teaching and learning models. Thereby he demonstrates how learning in physical
education can be diversified as well as effectively planned and organized. The presented teaching and learning
models contain descriptions of central levels of learning which the learner should achieve during the problem-based
and model-oriented learning process in order to be successful.
PHSG Organisation name
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Professionsforschung & Kompetenzentwicklung
Project(s)
Version
Published Version
Access Rights
Open Access
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Publisher