Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Lehren aus der Perspektive des Lernens
 
Options

Lehren aus der Perspektive des Lernens

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Journal Article
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Jeisy, E. (2016). Lehren aus der Perspektive des Lernens. Sportunterricht, 65(5), 138-143. Abgerufen von https://www.sportfachbuch.de/pdf/archiv/sportunterricht/2016/Sportunterricht-Ausgabe-Mai-2016.pdf
Author(s)
Jeisy, Eric orcid-logo
External Link
https://www.sportfachbuch.de/pdf/archiv/sportunterricht/2016/Sportunterricht-Ausgabe-Mai-2016.pdf
PHSG Organisation name
Institut Bewegung, Sport und Gesundheit 
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
License Condition
All rights reserved
License
https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
Proforis OA-status
Bronze OA
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/2942
  • Details
Topic PHSG
Bewegung, Sport und Gesundheit
Subjects
  • Lern-Lehr-Modelle

  • Tiefenstruktur

  • Lerntheorie

  • Sportdidaktik

Fields of Science and Technology (OECD)
Sport and fitness sciences
Educational sciences
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Abstract
In diesem Beitrag werden zwei verschiedene Lern-Lehr-Modelle vorgestellt. Sie zeigen auf, wie sich Lernwege im
Sportunterricht abwechslungsreich und lernwirksam planen und gestalten lassen. Die Lern-Lehr-Modelle beschreiben
zentrale Lernetappen, die Lernende auf einem problembasierten oder auf einem modellorientierten Lernweg
durchlaufen sollten, um erfolgreich lernen zu können.
The author presents two different teaching and learning models. Thereby he demonstrates how learning in physical
education can be diversified as well as effectively planned and organized. The presented teaching and learning
models contain descriptions of central levels of learning which the learner should achieve during the problem-based
and model-oriented learning process in order to be successful.
PHSG Organisation name
Institut Bewegung, Sport und Gesundheit 
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Professionsforschung & Kompetenzentwicklung
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
Version
Published Version
Access Rights
Open Access
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Publisher

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback