Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • Statistics
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Zum Transformationsprozess von Wissen zu Performanz bei angehenden Lehrpersonen am Beispiel der Klassenführung im Sport: Eine Interventionsstudie
 
Options

Zum Transformationsprozess von Wissen zu Performanz bei angehenden Lehrpersonen am Beispiel der Klassenführung im Sport: Eine Interventionsstudie

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Lecture
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Baumgartner, M., Jeisy, E., & Berthod, C. (2021, Oktober). Zum Transformationsprozess von Wissen zu Performanz bei angehenden Lehrpersonen am Beispiel der Klassenführung im Sport: Eine Interventionsstudie. Beitrag präsentiert am internationalen sportdidaktischen Kolloquium der PHSG, 23. Oktober 2021.
Author(s)
Baumgartner, Matthias orcid-logo
Jeisy, Eric orcid-logo
Berthold, Clemens orcid-logo
PHSG Organisation name
Institut Bewegung, Sport und Gesundheit 
Project(s)
Von Wissen zu Performanz am Beispiel der Klassenführung im Sportunterricht 
License Condition
All rights reserved
License
https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
Proforis OA-status
metadata only
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/2854
  • Details
Topic PHSG
Bewegung, Sport und Gesundheit
Bewegung, Sport und Gesundheit
Subjects
  • Wissen

  • Performanz

  • Klassenführung

Fields of Science and Technology (OECD)
Sport and fitness sciences
Educational sciences
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Name of the eventPlace of the eventStart date of the event
Internationalen sportdidaktisches Kolloquium
St. Gallen
October 23, 2021
PHSG Organisation name
Institut Bewegung, Sport und Gesundheit 
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Professionsforschung & Kompetenzentwicklung
Project(s)
Von Wissen zu Performanz am Beispiel der Klassenführung im Sportunterricht 
Funder
Schweizerischer Nationalfonds 
https://data.snf.ch/grants/grant/192397
Access Rights
metadata only (bibliographisch)
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Author(s)

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback