Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Erleben von Spass beim visuellen Programmieren fördert Selbstwirksamkeit und reduziert den Gendergap
 
Options

Erleben von Spass beim visuellen Programmieren fördert Selbstwirksamkeit und reduziert den Gendergap

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Conference Paper not in Proceedings
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Smit, R., & Schmid, R. (2023, Juni). Erleben von Spass beim visuellen Programmieren fördert Selbstwirksamkeit und reduziert den Gendergap. Beitrag präsentiert am SGBF-Jahreskongress, 28.-30.06.2023, Zürich.
Author(s)
Smit, Robbert orcid-logo
Schmid, Rahel orcid-logo
PHSG Organisation name
Institut Mathematische, Naturwissenschaftliche und Technische Bildung 
Project(s)
Vom Umgang mit Fehlern zur NOS-Bildung in digital-basierten Lehr- und Lernprozessen 
License Condition
All rights reserved
Proforis OA-status
metadata only (bibliographisch)
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/5135
  • Details
Topic PHSG
Mathematische, Naturwissenschaftliche und Technische Bildung::Natur und Technik (NT)
Subjects
  • visuelles Programmier...

  • Spass

  • Selbstwirksamkeit

  • Gender Gap

Fields of Science and Technology (OECD)
Social sciences::Educational sciences
Name of the eventPlace of the eventStart date of the eventEnd date of the event
SGBF-Kongress 2023
Zürich
June 28, 2023
June 30, 2023
PHSG Organisation name
Institut Mathematische, Naturwissenschaftliche und Technische Bildung 
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Fachdidaktik Naturwissenschaften
Project(s)
Vom Umgang mit Fehlern zur NOS-Bildung in digital-basierten Lehr- und Lernprozessen 
Access Rights
metadata only (bibliographisch)
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Author(s)

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback