Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • Statistics
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Dialogische Klassengespräche führen: Fallanalyse zur Entwicklung einer professionellen Kompetenz von Geschichtslehrpersonen
 
Options

Dialogische Klassengespräche führen: Fallanalyse zur Entwicklung einer professionellen Kompetenz von Geschichtslehrpersonen

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Book Part
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Zimmermann, M., Moser, M., Wischgoll, A., Reusser, K., & Pauli, C. (2023). Dialogische Klassengespräche führen: Fallanalyse zur Entwicklung einer professionellen Kompetenz von Geschichtslehrpersonen. In M. Waldis & M. Nitsche (Hrsg.), Geschichtsdidaktisch intervenieren (Geschichtsdidaktik empirisch, Band 13, S. 191-214). Bern: hep. https://doi.org/10.18747/phsg-proforis/1348
Author(s)
Zimmermann, Matthias 
Moser, Miriam orcid-logo
Wischgoll, Anke
Reusser, Kurt
Pauli, Christine
DOI
https://doi.org/10.18747/phsg-proforis/1348
External Link
https://www.hep-verlag.ch/geschichtsdiaktisch-intervenieren-doi
PHSG Organisation name
Institut Schule und Profession 
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
License Condition
by/4.0/
License
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Proforis OA-status
Gold OA
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/5087
File(s)
 main article: 2023_P_Zimmermann_Dialogische_geschichtsdidaktisch_intervenieren.pdf (1.87 MB)
  • Details
Topic PHSG
Schule und Profession
Subjects
  • Interventionsstudie

  • Kompetenzentwicklung

  • Dialogische Klassenge...

  • Geschichtsunterricht

  • Einzelfall

Fields of Science and Technology (OECD)
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
PHSG Organisation name
Institut Schule und Profession 
PHSG division (old structure)
PHSG - Studienbereich Erziehungswissenschaften
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
Version
Published Version
Access Rights
Open Access
License Condition
by/4.0/
Rights Holder
Author(s)
Embargo end
February 1, 2024

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback