Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • Statistics
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Diskursiven Geschichtsunterricht kognitiv aktivierend und dialogisch gestalten: Wie Geschichtslehrpersonen fachlich gehaltvolle Unterrichtsgespräche durchführen können
 
Options

Diskursiven Geschichtsunterricht kognitiv aktivierend und dialogisch gestalten: Wie Geschichtslehrpersonen fachlich gehaltvolle Unterrichtsgespräche durchführen können

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Conference Paper not in Proceedings
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Zimmermann, M., & Reusser, K. (2023, November). Diskursiven Geschichtsunterricht kognitiv aktivierend und dialogisch gestalten: Wie Geschichtslehrpersonen fachlich gehaltvolle Unterrichtsgespräche durchführen können.». Beitrag präsentiert am eingeladenen Symposium zum Thema Kognitive Aktivierung im Rahmen der Tagung zum 100. Geburtstag von Hans Aebli. Diskutantin: Prof. Dr. Anna-Katharina Praetorius (UZH), Aebli-Näf Stiftung, PH Bern, 10. November 2023.
Author(s)
Zimmermann, Matthias 
Reusser, Kurt
PHSG Organisation name
Institut Schule und Profession 
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
License Condition
All rights reserved
License
https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
Proforis OA-status
metadata only (bibliographisch)
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/5108
  • Details
Topic PHSG
Schule und Profession
Fields of Science and Technology (OECD)
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Name of the eventPlace of the eventStart date of the event
Kognitive Aktivierung im Rahmen der Tagung zum 100. Geburtstag von Hans Aebli.
Bern
November 10, 2023
PHSG Organisation name
Institut Schule und Profession 
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
Access Rights
metadata only (bibliographisch)
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Author(s)

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback