Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Geführtes Spiel oder Training? Förderung mathematischer Vorläuferfertigkeiten
 
Options

Geführtes Spiel oder Training? Förderung mathematischer Vorläuferfertigkeiten

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Magazine Article
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Rechsteiner, K., & Hauser, B. (2012). Geführtes Spiel oder Training? Förderung mathematischer Vorläuferfertigkeiten. Die Grundschulzeitschrift, (258/259), 8-10. https://doi.org/10.18747/PHSG-coll3/id/70
Author(s)
Rechsteiner, Karin 
Hauser, Bernhard
DOI
10.18747/PHSG-coll3/id/70
PHSG Organisation name
Institut Kulturelle und Ästhetische Bildung 
Project(s)
Förderung der Vorläuferfertigkeiten in Schriftsprache und Mathematik im sechsten Lebensjahr 
License Condition
All rights reserved
License
https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
Proforis OA-status
Green OA - published version
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/3014
File(s)
 main article: Volltext.pdf (375.18 KB)
  • Details
Topic PHSG
Kulturelle und Ästhetische Bildung
Subjects
  • Lernen im Spiel

  • Instruktionales Lerne...

  • Herausforderndes Unte...

  • Training

  • mathematische Frühför...

  • Vorläuferfertigkeiten...

  • Interventionsstudie

  • Spielintegrierte Förd...

Fields of Science and Technology (OECD)
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Arts
PHSG Organisation name
Institut Kulturelle und Ästhetische Bildung 
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Lehr-Lernforschung
Project(s)
Förderung der Vorläuferfertigkeiten in Schriftsprache und Mathematik im sechsten Lebensjahr 
Funder
Schweizerischer Nationalfonds 
100014_124485
https://data.snf.ch/grants/grant/124485
Version
Published Version
Access Rights
Open Access
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Publisher

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback