Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • Statistics
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Wir tun so, als wären wir ICT-Expert:innen: Das Potential des Fantasie- und Rollenspiels für eine gendersensible digitale Bildung im Kindergarten.
 
Options

Wir tun so, als wären wir ICT-Expert:innen: Das Potential des Fantasie- und Rollenspiels für eine gendersensible digitale Bildung im Kindergarten.

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Lecture
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Hollenstein, L., & Vogt, F. (2022, Oktober). Wir tun so, als wären wir ICT-Expert:innen: Das Potential des Fantasie- und Rollenspiels für eine gendersensible digitale Bildung im Kindergarten. Beitrag präsentiert im Rahmen der Ringvorlesungen "#Medien #Bildung #Digitalisierung" der Pädagogischen Hochschule Freiburg, online, 26. Oktober.
Author(s)
Hollenstein, Lena orcid-logo
Vogt, Franziska orcid-logo
PHSG Organisation name
Institut Frühe Bildung 0 bis 8 
Project(s)
Wir spielen die Zukunft. Gendersensible Freispielimpulse für den Kindergarten zur digitalen Transformation 
License Condition
All rights reserved
License
https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
Proforis OA-status
metadata only (bibliographisch)
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/5371
  • Details
Topic PHSG
Frühe Bildung 0 bis 8
Subjects
  • Spiel

  • Digitale Bildung

  • Frühe Bildung

  • Fantasie- und Rollens...

  • Kindergarten

Fields of Science and Technology (OECD)
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Name of the eventPlace of the eventStart date of the event
Ringvorlesung "#Medien #Bildung #Digitalisierung" der Pädagogischen Hochschule Freiburg
Freiburg
October 26, 2022
PHSG Organisation name
Institut Frühe Bildung 0 bis 8 
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Lehr-Lernforschung
Project(s)
Wir spielen die Zukunft. Gendersensible Freispielimpulse für den Kindergarten zur digitalen Transformation 
Access Rights
metadata only (bibliographisch)
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Author(s)

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback