Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Unterstützendes Gesprächshandeln in Planungsdialogen zwischen Lehramtsstudierenden – Ergebnisse einer Interventionsstudie zu Kollegialem Unterrichtscoaching
 
Options

Unterstützendes Gesprächshandeln in Planungsdialogen zwischen Lehramtsstudierenden – Ergebnisse einer Interventionsstudie zu Kollegialem Unterrichtscoaching

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Conference Paper not in Proceedings
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Kreis, A., Engeli, E., Musow, S., Schnebel, S., & Wagner, S. (2016, März). Unterstützendes Gesprächshandeln in Planungsdialogen zwischen Lehramtsstudierenden: Ergebnisse einer Interventionsstudie zu Kollegialem Unterrichtscoaching. Beitrag präsentiert im Symposium: Peer Coaching als Lernumgebung im Lehramtsstudium. Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), 10. März 2016, Berlin.
Author(s)
Kreis, Annelies
Engeli, Eva
Musow, Stephanie 
Schnebel, Stefanie
Wagner, Sandra
PHSG Organisation name
Institut Pädagogische Psychologie 
Project(s)
Kollegiales Unterrichtscoaching und Entwicklung experimenteller Kompetenz im Unterrichtspraktikum 
License Condition
All rights reserved
License
https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
Proforis OA-status
metadata only
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/2040
  • Details
Topic PHSG
Pädagogische Psychologie
Subjects
  • Unterrichtscoaching

  • Lehramtsstudium

  • Wirksamkeit

Fields of Science and Technology (OECD)
Psychology (including human - machine relations)
Educational sciences
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
PHSG Organisation name
Institut Pädagogische Psychologie 
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Professionsforschung & Kompetenzentwicklung
Project(s)
Kollegiales Unterrichtscoaching und Entwicklung experimenteller Kompetenz im Unterrichtspraktikum 
Funder
Internationale Bodensee-Hochschule 
Access Rights
metadata only (bibliographisch)
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Author(s)

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback