Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • Statistics
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Zählkompetenz und Mehrsprachigkeit: Die Bedeutung von Mehrsprachigkeit beim Erlernen der Zahlwortreihe und des Zählens
 
Options

Zählkompetenz und Mehrsprachigkeit: Die Bedeutung von Mehrsprachigkeit beim Erlernen der Zahlwortreihe und des Zählens

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Journal Article
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Sprenger, P., Uribe, À, Ott, B., & Kuratli, S. (2023). Zählkompetenz und Mehrsprachigkeit. Die Bedeutung von Mehrsprachigkeit beim Erlernen der Zahlwortreihe und des Zählens. 4bis8, (6), 24-25.
Author(s)
Sprenger, Armin 
Uribe Acevedo, Àngela 
Ott, Barbara orcid-logo
Kuratli Geeler, Susanne 
PHSG Organisation name
Institut Kulturelle und Ästhetische Bildung 
Institut Mathematische, Naturwissenschaftliche und Technische Bildung 
Project(s)
MATHEspRechen im Kindergarten: Sprachliche Repertoires in Mathematik von Anfang an produktiv nutzen 
License Condition
All rights reserved
License
https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
Proforis OA-status
Green OA - published version
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/5377
File(s)
 main article: Zählkompetenz und Mehrsprachigkeit_4bis8.pdf (232.54 KB)
  • Details
Topic PHSG
Kulturelle und Ästhetische Bildung
Mathematische, Naturwissenschaftliche und Technische Bildung
Subjects
  • Zahlwortbildung

  • Zahlwortreihe

  • Zählkompetenz

  • Mehrsprachigkeit

Fields of Science and Technology (OECD)
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Arts
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Natural Sciences
PHSG Organisation name
Institut Kulturelle und Ästhetische Bildung 
Institut Mathematische, Naturwissenschaftliche und Technische Bildung 
Project(s)
MATHEspRechen im Kindergarten: Sprachliche Repertoires in Mathematik von Anfang an produktiv nutzen 
Version
Published Version
Access Rights
Open Access
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Publisher
Embargo end
March 1, 2024

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback