Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. „Weil durch Zwingen lernen sie es sowieso nicht“. Überzeugungen pädagogischer Fachkräfte zum mathematischen Lernen im Kindergarten
 
Options

„Weil durch Zwingen lernen sie es sowieso nicht“. Überzeugungen pädagogischer Fachkräfte zum mathematischen Lernen im Kindergarten

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Book Part
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Link, M., Vogt, F., & Hauser, B. (2017). „Weil durch Zwingen lernen sie es sowieso nicht“: Überzeugungen pädagogischer Fachkräfte zum mathematischen Lernen im Kindergarten. In S. Schuler, C. Streit, & G. Wittmann (Hrsg.), Perspektiven mathematischer Bildung im Übergang vom Kindergarten zur Grundschule (S. 255-267). Wiesbaden: Springer Spektrum. https://doi.org/10.18747/PHSG-coll3/id/195
Author(s)
Link, Michael 
Vogt, Franziska orcid-logo
Hauser, Bernhard
DOI
10.18747/PHSG-coll3/id/195
External Link
https://www.springer.com/de/book/9783658129491
PHSG Organisation name
Institut Mathematische, Naturwissenschaftliche und Technische Bildung 
Institut Frühe Bildung 0 bis 8 
Project(s)
Spielintegrierte mathematische Förderung 
License Condition
All rights reserved
License
https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
Proforis OA-status
Green OA - accepted version
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/3124
File(s)
 main article: Volltext.pdf (395.84 KB)
  • Details
Topic PHSG
Mathematische, Naturwissenschaftliche und Technische Bildung
Frühe Bildung 0 bis 8
Subjects
  • Spiel

  • Matheförderung

  • mathematische Förderu...

Fields of Science and Technology (OECD)
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Natural Sciences
PHSG Organisation name
Institut Mathematische, Naturwissenschaftliche und Technische Bildung 
Institut Frühe Bildung 0 bis 8 
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Lehr-Lernforschung
Project(s)
Spielintegrierte mathematische Förderung 
Funder
Internationale Bodensee-Hochschule 
Version
Accepted Version
Access Rights
Open Access
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Publisher
Copyright-Statement
This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in 978-3-658-12950-7. The final authenticated version is available online at: https://www.springer.com/de/book/9783658129491.

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback