Options
„Weil durch Zwingen lernen sie es sowieso nicht“. Überzeugungen pädagogischer Fachkräfte zum mathematischen Lernen im Kindergarten
Loading...
Resource type
Book Part
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Link, M., Vogt, F., & Hauser, B. (2017). „Weil durch Zwingen lernen sie es sowieso nicht“: Überzeugungen pädagogischer Fachkräfte zum mathematischen Lernen im Kindergarten. In S. Schuler, C. Streit, & G. Wittmann (Hrsg.), Perspektiven mathematischer Bildung im Übergang vom Kindergarten zur Grundschule (S. 255-267). Wiesbaden: Springer Spektrum. https://doi.org/10.18747/PHSG-coll3/id/195
Author(s)
External Link
Project(s)
License Condition
All rights reserved
Proforis OA-status
Green OA - accepted version
Topic PHSG
Mathematische, Naturwissenschaftliche und Technische Bildung
Frühe Bildung 0 bis 8
Fields of Science and Technology (OECD)
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Natural Sciences
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Lehr-Lernforschung
Project(s)
Version
Accepted Version
Access Rights
Open Access
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Publisher
Copyright-Statement
This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in 978-3-658-12950-7. The final authenticated version is available online at: https://www.springer.com/de/book/9783658129491.