Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Migrationsgeschichte aus Kinderperspektive: Einsatzmöglichkeiten des Buchs «Verbotene Kinder: Die Kinder der italienischen Saisonniers erzählen von Trennung und Illegalität» von Marina Frigerio im Geschichtsunterricht der Sekundarstufe I
 
Options

Migrationsgeschichte aus Kinderperspektive: Einsatzmöglichkeiten des Buchs «Verbotene Kinder: Die Kinder der italienischen Saisonniers erzählen von Trennung und Illegalität» von Marina Frigerio im Geschichtsunterricht der Sekundarstufe I

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Magazine Article
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Kaufmann, H. (2024). Migrationsgeschichte aus Kinderperspektive: Einsatzmöglichkeiten des Buchs «Verbotene Kinder: Die Kinder der italienischen Saisonniers erzählen von Trennung und Illegalität» von Marina Frigerio im Geschichtsunterricht der Sekundarstufe I. Didactica Historica, (10), 179-185. https://doi.org/10.18747/phsg-coll3/id/2099
Author(s)
Kaufmann, Helen orcid-logo
Editor(s)
Kaufmann, Helen orcid-logo
DOI
10.18747/PHSG-coll3/id/2099
External DOI
https://doi.org/10.33055/DIDACTICAHISTORICA.2024.010.01.179
PHSG Organisation name
Institut Gesellschaftswissenschaftliche Bildung 
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
License Condition
by-nc-nd/4.0/
License
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Proforis OA-status
Platinum OA
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/5234
File(s)
 main article: Volltext.pdf (28.1 MB)
  • Details
Topic PHSG
Gesellschaftswissenschaftliche Bildung
Subjects
  • Migration history in ...

  • Children's perspectiv...

  • Biographical approach...

  • Seasonal workers

Fields of Science and Technology (OECD)
Educational sciences
Humanities
Social sciences
Abstract
The article outlines a lesson unit on the topic of migration history for secondary level I which deals with biographical self-presentations of children of Italian seasonal migrants. Based on these individual cases from the context of Switzerland between 1950-1990, students develop an understanding of the effects of (seasonal) migration on families and especially on the children of migrants as well as their scope for action. In addition, students train their skills in analyzing testimonies of witnesses. With a research task about « forbidden children » in Switzerland today, they establish a connection to their present living environment.
PHSG Organisation name
Institut Gesellschaftswissenschaftliche Bildung 
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
Version
Published Version
Access Rights
Open Access
License Condition
by-nc-nd/4.0/
Rights Holder
Author(s)

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback