Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Mathematische Förderung im Kindergarten: Wie entwickeln sich Kindergartenkinder mit wenig numerischen Vorkenntnissen und was is für die Förderung wichtig?
 
Options

Mathematische Förderung im Kindergarten: Wie entwickeln sich Kindergartenkinder mit wenig numerischen Vorkenntnissen und was is für die Förderung wichtig?

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Journal Article
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Kuratli Geeler, S., & Moser Opitz, E. (2021). Mathematische Förderung im Kindergarten: Wie entwickeln sich Kindergartenkinder mit wenig numerischen Vorkenntnissen und was ist für die Förderung wichtig? Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 27(3), 31-38. https://doi.org/10.18747/phsg-coll3/id/1501
Author(s)
Kuratli Geeler, Susanne 
Moser Opitz, Elisabeth
DOI
10.18747/phsg-coll3/id/1501
External Link
https://www.szh-csps.ch/z2021-03-04/
PHSG Organisation name
Institut Mathematische, Naturwissenschaftliche und Technische Bildung 
Project(s)
Wir lernen Mathematik 
License Condition
All rights reserved
License
https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
Proforis OA-status
Green OA - published version
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/3567
File(s)
 main article: Volltext.pdf (861.58 KB)
  • Details
Topic PHSG
Mathematische, Naturwissenschaftliche und Technische Bildung
Subjects
  • Kindergarten

  • Sonderpädagogik

  • Förderung mathematisc...

  • mathematische Kompete...

Fields of Science and Technology (OECD)
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Natural Sciences
PHSG Organisation name
Institut Mathematische, Naturwissenschaftliche und Technische Bildung 
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Lehr-Lernforschung
Project(s)
Wir lernen Mathematik 
Funder
Schweizerischer Nationalfonds 
100019L_156680
https://data.snf.ch/grants/grant/156680
Deutsche Forschungsgemeinschaft 
264816579
https://gepris.dfg.de/gepris/projekt/264816579
Version
Published Version
Access Rights
Open Access
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Author(s)
Embargo end
April 1, 2022

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback