Options
Fachdidaktik – Fachwissenschaft – Digitalisierung: Kollaborative Projektarbeit mit Studierenden im Rahmen der didaktischen Umsetzung einer Sozialgeschichte des Kantons St. Gallen als Beispiel innovativer Lehre
Loading...
Resource type
Journal Article
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Metzger, T., & Gunzenreiner, J. (2021). Fachdidaktik – Fachwissenschaft – Digitalisierung: Kollaborative Projektarbeit mit Studierenden im Rahmen der didaktischen Umsetzung einer Sozialgeschichte des Kantons St. Gallen als Beispiel innovativer Lehre. Didactica Historica, 7, S. 127-132. https://doi.org/10.18747/phsg-coll3/id/1636
Author(s)
External DOI
Project(s)
License Condition
All rights reserved
Proforis OA-status
Green OA - published version
Fields of Science and Technology (OECD)
Abstract
Between 2017 and 2022, students and professors from the St. Gallen University of Teacher Education develop didactic designs of socio-historical topics. Eight groups of two to three students work on this project each year. The results are presented on www.sozialgeschichte.ch. This paper addresses the project as an example of innovative teaching at universities of teacher education promoting both competences in history and history didactics as well as interdisciplinary competences. The project is substantially financially supported by the Society for Common Goods of the Canton St. Gallen.
PHSG division (old structure)
PHSG - Fachstelle Demokratiebildung und Menschenrechte
Project(s)
Funder
Gemeinnützige Gesellschaft des Kantons St. Gallen
Grant Number Funder
Version
Published Version
Access Rights
Open Access
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Publisher
Embargo end
July 1, 2022