Repository logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Publications
  • Projects
  • Research Data
  • People
  • Organizations
  • Collections
  • Statistics
  • English
  • Deutsch
  • Log In
    or
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. #Proforis
  3. Publication
  4. Unterschiede im pädagogisch-psychologischen Wissen zur Klassenführung zu Beginn und am Ende der Lehrerausbildung.
 
Options

Unterschiede im pädagogisch-psychologischen Wissen zur Klassenführung zu Beginn und am Ende der Lehrerausbildung.

Loading...
Thumbnail Image
Resource type
Conference Paper not in Proceedings
Status
Published
Recommended form of citation (APA)
Brühwiler, C., Hollenstein, L., & Affolter, B. (2018, Juni). Unterschiede im pädagogisch-psychologischen Wissen zur Klassenführung zu Beginn und am Ende der Lehrerausbildung. Beitrag präsentiert im Symposium „Motivationale Orientierungen von Lehrpersonen und ihre Effekte auf die Unterrichtsqualität und / oder den Lernerfolg von Schülerinnen und Schülern“ am Jahreskongress der SGBF, 29.Juni, Zürich.
Author(s)
Brühwiler, Christian orcid-logo
Hollenstein, Lena orcid-logo
Affolter, Benita
PHSG Organisation name
Institut Schule und Profession 
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
License Condition
All rights reserved
License
https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
Proforis OA-status
metadata only
Permalink
https://proforis.phsg.ch/handle/20.500.14111/2278
  • Details
Topic PHSG
Frühe Bildung 0 bis 8
Subjects
  • Pädagogisch-psycholog...

  • Ausbildung

Fields of Science and Technology (OECD)
Education, general (including training, pedagogy, didactics)
Educational sciences
Humanities
Social sciences
Name of the eventStart date of the event
SGBF
June 29, 2018
PHSG Organisation name
Institut Schule und Profession 
PHSG division (old structure)
PHSG - Institut Professionsforschung & Kompetenzentwicklung
Project(s)
Keinem PHSG-Projekt zugeordnet 
Access Rights
metadata only (bibliographisch)
License Condition
All rights reserved
Rights Holder
Author(s)

#Proforis - Pädagogische Hochschule St.Gallen

💻 Tutorials and FAQ on Proforis Sharepoint

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback